Het is al een enige tijd een probleempje bij KPN. Mensen met een Experiabox V12 (is een nieuwe modem) geeft wel eens problemen met inloggen van -> het modem. Tevens geld dit probleem ook voor de v10, v10a, v12a
Om dit op te lossen heeft resetten van complete modem geen zin. Tevens heeft dit ook geen nut om een andere modem voor in de plaats te hangen.
Oorzaak:
Nu internet explorer is verdwenen en "chrome - Edge" vernieuwde protocollen hebben geeft dit problemen met de autorisatie van wachtwoorden. Hiermee komt het wachtwoord niet overeen met de modem. Ik heb zelf even verder dieper op in gekeken en het blijkt dat dit alleen kan worden opgelost door software update vanuit de modem.
Eigen oplossing hier voor is dat je gebruik kan maken van webbrowser "firefox" Deze ondersteunt nog het oude protocol en hiermee kan je gewoon inloggen op je modem met -> of wachtwoord wat je zelf hebt ingesteld -> wachtwoord wat achter op het etiket staat (fabrieks instellingen)
We houden jullie op de hoogte