Steeds meer mensen ervaren problemen met het inloggen naar hun modem met de Experiabox v10, v10a, v12 modems die internet providers gebruiken. Het probleem begint zogauw mensen willen inloggen met hun admin wachtwoord waarna het de melding krijgt “wrong login information”
Sinds windows 11 uit kwam en internet explorer uitgefasseerd werd kampen mensen met problemen met het inloggen van hun modem. Elke keer als mensen het probeerden kregen ze een melding “wrong login information”. Techfora is hier zelf even wat dieper op onderzoek gegaan en blijkt dat de communicatie tussen “google chrome en edge” en de experia modems verkeerd gaat. Reden hiervan is dat er nog geen update is gegeven door de providers zoals KPN voor hun apparatuur. Tevens heeft de service desk hier ook geen oplossing voor dan te “wachten” tot dit opgelost word.
Uit onze eigen onderzoek is gebleken dat er degelijk een oplossing is om dit op te kunnen lossen tot dat de providers een uitrol gaan geven met software voor de Experiaboxen. Door middel van Firefox webbrowser te installeren en hiermee in te loggen op de modem. Dit komt omdat Firefox nog wel het oude protocol voor communicatie gebruikt. Verder heeft onder andere KPN hier nog geen reactie op gegeven na contact van Techfora.
We zullen dit op de voet blijven volgen.
Is dat probleem al opgelost.. Of heeft dat modem vaker storingen?
Probleem met de browsers is nog niet opgelost. Maar met Firefox werkt het gewoon prima. Ik zal hier morgen KPN nog eens over contacten.