Morgen word er een aapassing gedaan in het stroom voorziening ivm plaatsen voor grote zonne accu. Hier door zal Techfora mogelijk enkele uren uit de lucht zijn.
Techfora zal dan volledig 24/7 op groene energie draaien.
Ik begrijp dat er meerdere capaciteiten bestaan. Neem je de 5 kWh versie? Een of drie fases?
I7 4790K 
@wormwiel 6,3 kwh versie. Ik kon nog 1 stap hoger maar vond dat niet verantwoord tegen over de aanschaf prijzen.
Tja, het is een afweging tussen schaalvoordeel en minder rendement 😉
Ik kan alles vinden behalve 6,3 kWh.6,3 kwh
En hoe dat ding wordt aangesloten is me ook niet duidelijk.
I7 4790K 
@wormwiel haha enigste wat ik zag is toen het klaar was, het hangt aan de muur en aangesloten op de meterkast. En via app kan je alles in zien.
Waarschijnlijk hebben ze een groep toegevoegd voor de accu. En ik ben wel benieuwd hoeveel ampere die automaat is?
I7 4790K 
Zal wel gewoon 16A zijn. Maximaal uitgaand vermogen 3,5 kW, dus dat kan gewoon. Of ze moeten de 80% regel aangehouden hebben, maar dan kom je meestal aan de andere kant net zo hard weer klem te zitten met de selectiviteit.
@wormwiel haha enigste wat ik zag is toen het klaar was, het hangt aan de muur en aangesloten op de meterkast. En via app kan je alles in zien.
Bedoel je niet 6,9 kWh?
Hebben ze het in de kast ook goed aangesloten dan? Er wordt op grote schaal geknoeid met aansluiten van zonnepanelen. Zal bij thuis-accu's wel niet anders zijn.
I7 4790K 
Jaja, en dan hadden ze het specifiek over de "stekker accu's"
I7 4790K 
@forum-m8 klopt dat zag ik. Was inderdaad die plug & play stekker units. Waar deze is geplaatst is sowieso geventileerd, mede omdat het ook de server kamer is.