Zoals elk jaar is er ook nu weer de Kerst PC 2024. Dit jaar rond de nieuwe Intel Core Ultra processor. Veel lees plezier.
"Een mooi moederbord dat zowel met tactile als linieaire switches leverbaar is. "
Dat moet toetsenbord zijn.
Verder mooie setup
Ik ben verhuisd naar Technologyinsider.nl 😀
@msdos-retro Oeps, gauw even aangepast. Bedankt voor het melden.
waarom zou je in de huidige tijd voor die Intel Core Ultra kiezen?
Even wat aan/opmerkingen over de kerst pc..
1. Zou ten eerste niet voor 1 merk kiezen.. Maar zou keuze geven tussen 2 builds.. Intel systeem en AMD systeem.
Anders krijg je straks, ze geven alleen advies op Intel builds, maar AMD komt niet ten sprake..
2. Zou de prijzen wat dichter op elkaar zetten zodat je een eerlijker beeld van de prijzen krijgt.
Nou denk je dat je voor 27xx euro al klaar bent.. En dan komt er ineens nog een rekening bij van 900 euro aan randapparaten.
3. Daarnaast waarvoor is deze build voor bedacht? En waarom moet alles zo prijzig zijn / worden.
MAIN RIG 🤣 😍 😋 🤩
AMD RYZEN 7 7800x3d - ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI - CORSAIR H115i ELITE CAPELLIX - BE QUIET 650 WATT STRAIGHT POWER 11 - G.SKILL TRIDENT Z5 NEO RGB 32GB DDR5 6000 MHZ C30-38 - [XFX] AMD RX 7900XT 20GB - KINGSTON FURY RENEGADE 1TB M.2- SAMSUNG 990 PRO 4TB M.2 - Dell S2721DGFA 1440P NANO IPS 165Hz DISPLAYPORT - CORSAIR CRYSTAL 680x
2de pc 😜
AMD RYZEN 7 7700 - MSI X670E TOMAHAWK WIFI - G.SKILL FLARE X5 EXPO 32GB CL32-38 MT/s 6000 - Asus Dual Radeon RX 7800 XT OC 16GB - 1TB KINGSTON PCIe 4x4 + 2TB KINGSTON RENEGADE PCIe 4x4 - MSI MAG CORELIQUID E240 BLACK
Fractal Design ION+ 660W PLATINUM - MSI MPG SEKIRA 100R - AM5 HYBRID GRAPHICS -
AOC 24G2U/BK 1080P, DISPLAYPORT
Huiskamer BAK
AMD ryzen 7 5700x - Gigabyte B550I Aorus PRO AX 1.3 - 32GB DDR4 3600Mhz G.skill - Inno3d RTX 3070 twin x2 LHR 8GB - Coolermaster elite 120
Even wat aan/opmerkingen over de kerst pc..
1. Zou ten eerste niet voor 1 merk kiezen.. Maar zou keuze geven tussen 2 builds.. Intel systeem en AMD systeem.
Anders krijg je straks, ze geven alleen advies op Intel builds, maar AMD komt niet ten sprake..
3. Daarnaast waarvoor is deze build voor bedacht? En waarom moet alles zo prijzig zijn / worden.
1. Vorig jaar was het een Ryzen systeem. dus die vlieger gaat niet op
3. Staat in de tekst allround karakter
Ik ben verhuisd naar Technologyinsider.nl 😀
==> Intel en AMD hebben beide hun sterke en zwakke punten. Vergelijken heeft dus niet zoveel zin. Belangrijk is dat je de juiste processor kiest voor je eigen gebruik. Daarom ook bij de paragraaf Processor aangegeven waar de sterke punten van Intel momenteel liggen. Aangezien Intel na 3 jaar eindelijk weer met een nieuw ontwerp kwam, was dit een natuurlijk moment om een Intel te bouwen.
2. Zou de prijzen wat dichter op elkaar zetten zodat je een eerlijker beeld van de prijzen krijgt.
Nou denk je dat je voor 27xx euro al klaar bent.. En dan komt er ineens nog een rekening bij van 900 euro aan randapparaten.
==> Veel mensen vervangen hun randapparatuur niet tegelijk met hun PC.
==> Zie ook antwoord 1, voor de software waar Intel in uitblinkt. De vorige twee Kerst PC's waren fors goedkoper, daarom nu een wat hoger segment gekozen. Zowel processors als moederborden (Z870/X870) zijn bij zowel Intel als AMD weer duurder geworden. Voor de behuizing zijn ook goedkopere alternatieven aangegeven.
==> Intel en AMD hebben beide hun sterke en zwakke punten. Vergelijken heeft dus niet zoveel zin. Belangrijk is dat je de juiste processor kiest voor je eigen gebruik. Daarom ook bij de paragraaf Processor aangegeven waar de sterke punten van Intel momenteel liggen. Aangezien Intel na 3 jaar eindelijk weer met een nieuw ontwerp kwam, was dit een natuurlijk moment om een Intel te bouwen.
==> Veel mensen vervangen hun randapparatuur niet tegelijk met hun PC.3. Daarnaast waarvoor is deze build voor bedacht? En waarom moet alles zo prijzig zijn / worden.
==> Zie ook antwoord 1, voor de software waar Intel in uitblinkt. De vorige twee Kerst PC's waren fors goedkoper, daarom nu een wat hoger segment gekozen. Zowel processors als moederborden (Z870/X870) zijn bij zowel Intel als AMD weer duurder geworden. Voor de behuizing zijn ook goedkopere alternatieven aangegeven.
1. Ja ik weet dat Intel en AMD beiden sterke en zwakke punten hebben. Je hoeft toch ook niet te vergelijken als je van iedere fabrikant hier 1 systeem neer zet. Vind het een beetje raar omdat intel met een nieuw ontwerp komt dan voor Intel te kiezen. Feitelijk betaal je meer geld, maar krijg je gelijke of mindere performance tegenover een AMD systeem.. En het is niet dat ik hiermee Intel slecht wil praten ofzo.
Daarom was het beter om bij kerst pc advies een AMD EN een Intel systeem samen te stellen op die lijst. Zodat je als gebruiker zelf die keuze kan maken wat zelf intressant voor je is.
2. Ja ik snap dat niet iedereen hun rand apparaten niet tegelijk vervangen met hun pc.
Maar dat is niet waar ik na toe wilde. Als je die extra apparaten wat dichter bij die systeem componenten zet zie je beter wat je totaal ECHT kwijt bent als je wel voor die rand apparaten kiest.. Nou staat dat laatste ergens helemaal onderaan op de pagina.. Niet echt heel duidelijk dus.
3. Oke dus omdat het Intel is, is het nou meteen het hogere segment? Ja ze hebben veel hogere prijzen, dat was mij wel al duidelijk.
Ja ik begrijp waarom je die behuizing hebt gekozen, wegens dat notenhout.. (of iets wat erop moet lijken)
De vraag is of dat het wel waard is tegenover de prijs.. Waarschijnlijk was de fractal north dan toch de betere keuze geweest als die veel goedkoper is.
MAIN RIG 🤣 😍 😋 🤩
AMD RYZEN 7 7800x3d - ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI - CORSAIR H115i ELITE CAPELLIX - BE QUIET 650 WATT STRAIGHT POWER 11 - G.SKILL TRIDENT Z5 NEO RGB 32GB DDR5 6000 MHZ C30-38 - [XFX] AMD RX 7900XT 20GB - KINGSTON FURY RENEGADE 1TB M.2- SAMSUNG 990 PRO 4TB M.2 - Dell S2721DGFA 1440P NANO IPS 165Hz DISPLAYPORT - CORSAIR CRYSTAL 680x
2de pc 😜
AMD RYZEN 7 7700 - MSI X670E TOMAHAWK WIFI - G.SKILL FLARE X5 EXPO 32GB CL32-38 MT/s 6000 - Asus Dual Radeon RX 7800 XT OC 16GB - 1TB KINGSTON PCIe 4x4 + 2TB KINGSTON RENEGADE PCIe 4x4 - MSI MAG CORELIQUID E240 BLACK
Huiskamer BAK
AMD ryzen 7 5700x - Gigabyte B550I Aorus PRO AX 1.3 - 32GB DDR4 3600Mhz G.skill - Inno3d RTX 3070 twin x2 LHR 8GB - Coolermaster elite 120
Je zou MZW ook kunnen bedanken voor het posten van zijn kerst pc.
Lijkt nu of je alleen maar op zoek bent naar punten om het aftekraken.
Je zou MZW ook kunnen bedanken voor het posten van zijn kerst pc.
Lijkt nu of je alleen maar op zoek bent naar punten om het aftekraken.
Jezus man wat ben je toch een zeikerd altijd.. Heb je hem zelf al eens bedankt voordat je er iemand anders daarop wijst.
Jij lijkt alleen maar op zoek te zijn op andere mensen af te zeiken.. Het zit nou eenmaal in je aard.. En dit is niet de eerste keer dat je zo over komt op een publiek forum.
En wat heeft een reactie / vraag op de kerst pc te maken met bedankt voor het posten.. Dat zijn namelijk 2 andere dingen.
OH ik zie het al jij hebt hem wel bedankt, en nou moet ik mij zeker dan ........ voelen?
Of klik jij op elk dumpje dat je ziet? Of waar je voordeel voor je eigen in ziet?
Overigens zijn er maar 2 mensen die hem bedankt hebben, de rest is schijnbaar van dit forum gevlucht?
MAIN RIG 🤣 😍 😋 🤩
2de pc 😜
Huiskamer BAK
@Dabomb Intel is geen hoger segment dan AMD. Beide hebben wel goedkopere alternatieven voor de 265K/9900X.
De beste value biedt de Sharkoon C70 behuizing. Daar past bovenin wel een AIO-360 radiator, wordt standaard geleverd met 4x ARGB fans en is goedkoper. De Fractal ondersteunt maximaal een voeding van 155mm als je een tweede HDD wilt gebruiken. Ook de lengte van de videokaart heeft beperkingen evenals de max.cpu hoogte van 170mm. De afwerking van de North is wel erg fraai.
Leuke lijst.
Persoonlijk zou ik nooit die monitor kopen. Op minimum nog 120 cd/m^2 is compleet onacceptabel wat mij betreft. Mijn Dell gaat terug tot 50 en dat ik gebruik ik af en toe ook daadwerkelijk.
Waarom niet? Ik zie zo snel geen snellere AMD die goedkoper is?
Overigens zijn er maar 2 mensen die hem bedankt hebben, de rest is schijnbaar van dit forum gevlucht?
Nee? Maar niet iedereen zit hier heel vaak en niet iedereen gebruikt die duimpjes etc.
Waarschijnlijk was de fractal north dan toch de betere keuze geweest als die veel goedkoper is.
Behuizingen zijn bij elk PC advies onderwerp van discussie geweest. Is gewoon een stuk wat men mooi vindt. Ik krijg van familie soms ook de vrije hand maar dat ze zelf (in overleg met mij) de behuizing uitzoeken op basis van iets wat ze zelf mooi vinden.