Welke auto's rijden jullie en waarom? Wat is jullie favoriete auto en om mee te rijden.
Nog tips voor elkaar om nog zuiniger te rijden. Wat hebben jullie het meest meegemaakt in het verkeer en waar ergeren jullie zich aan? Als jullie een auto hebben, wat wordt jullie toekomstige auto?
Ik rij zelf in een Toyota Aygo bouwjaar Mei 2010 en deze gekocht op 12 december 2014 met 30.000KM bij de officiële Toyota dealer. Ik rij er nog steeds mee en inmiddels zit op bijna 186.000 KM. De Aygo heeft mij nooit in de steek gelaten en geen grote reparaties gehad. Altijd bij de Toyota dealer zijn onderhoud gehad. Hij rijd ook erg zuinig op benzine en een lage wegenbelasting per maand €21,- (Per kwartaal betaal ik €63,-) en ben ik nog steeds All-Risks verzekerd inclusief inzittende. Ik wil deze ooit vervangen met een jonge leeftijd en bouwjaar en kilometerstand met een Aygo
Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Samsung Watch Ultra 47mm- S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB- Buds 3 Pro
Daar is die dan! Wat een prachtige auto geworden vanaf €16.000,- rij je hem al. Ik ben er al helemaal weg van. Als ik eens een keer mijn huidige Aygo ga vervangen neem ik deze en waarschijnlijk in hetzelfde kleur
Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Samsung Watch Ultra 47mm- S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB- Buds 3 Pro
Lomp ding in vergelijking met jouw Aygo. Dode 'hoek' aan de voorkant zal ook wel veel groter zijn.
Gisteren nog discussie met een V## rijder. Moest zonodig inhalen tussen 3 fietsers door op een smal 60 kmh weggetje. Ik gebaarde hem om achter me te blijven en toen werd ie al boos, ging 'ie naast me rijden met raampje open en telkens beetje op me in rijden. En wat een winst had hij door zo lomp te rijden... 1 km verderop kon hij fijn 10-15 minuten in de file staan, want de gemeente straft dat sluipverkeer af door telkens maar 2 auto's door te laten bij het eerstvolgende stoplicht waar tevens een fietsopstelvak over de hele breedte is
Volgende keer denk direct ... en 112 bellen. Dat kuttige rijgedrag moet eens ophouden.
Met Duitsers eigenlijk nooit dit probleem. Al is de weg twee meter breder... dan nog blijven ze er achter. Heb daar zelfs wel herhaaldelijk gebaard van 'kom er maar langs'. In Duitsland ook wettelijke minimumafstand voor auto's van 1,5m bij inhalen van fietsers binnen de bebouwde kom en 2 meter buiten de bebouwde kom. Moesten ze hier ook eens invoeren. Alhoewel die laatste ook wel vervangen mag worden over 'inhalen op andere weghelft', anders wordt het toch wel heel apart 😛
Ik rij hier inderdaad regelmatig hele stukken 10km/h omdat ze die fietsers niet voorbij durven.
Op de Autobahn 200 maar een fietser inhalen gaat heel voorzichtig.
Deels omdat het zo hoort , deels omdat Duitse fietsers inhalen gewoon erg gevaarlijk is.
Toen ik net mijn dochter opging halen in Bielefeld reed er een gewoon eentje voor mijn neus bij een bocht naar links zomaar tegen de stoeprand aan en ging vlak voor me tegen de grond, zag het gelukkig aankomen.
Had ik haar aangereden was het lastig geweest om mijn onschuld te bewijzen.
nog een maand of 8 en dan wordt het 1 van deze 2
Twijfel tussen de praktische Q3 met hoge zit voor mijn rug of de erg mooie en snellere A5.
Mooie Audi! En sportief
Hier nog meer informatie over de nieuwe Toyota Aygo X, waarom vinden jullie de nieuwe Aygo X niet goed?
Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Samsung Watch Ultra 47mm- S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB- Buds 3 Pro
Van der Berg voor YouTube video's en dergelijke kan je bbcode nu weg laten. Gewoon de link posten en de site doet de rest. 😉
Mooie Audi! En sportief
Hier nog meer informatie over de nieuwe Toyota Aygo X, waarom vinden jullie de nieuwe Aygo X niet goed?
Heb nooit gezegd dat hij niet goed is.
Het is niet mijn smaak maar vind het wel een geslaagd ontwerp.
@van der berg Ik vind hem niet mooi... Maar belangrijker : de electrische transitie gaat absoluut versnellen... Als je die wagen laat ons zeggen de komende 3 jaar ergens koopt veel succes er mee... Je gaat tussen dit en enkele jaren alleen maar moeilijker benzinepompen vinden. Tevens gaat je wagen tegen dat je hem wil verkopen om een nieuwe te kopen nog geen nougatbollen meer waard zijn omdat een potentiële koper deze nergens meer kan inschrijven ... Nog bijkomend : de komende jaren kan je er van op aan dat benzine / diesel nog een factor 3-4 in prijs zullen stijgen.
@van der berg Ik vind hem niet mooi... Maar belangrijker : de electrische transitie gaat absoluut versnellen... Als je die wagen laat ons zeggen de komende 3 jaar ergens koopt veel succes er mee... Je gaat tussen dit en enkele jaren alleen maar moeilijker benzinepompen vinden. Tevens gaat je wagen tegen dat je hem wil verkopen om een nieuwe te kopen nog geen nougatbollen meer waard zijn omdat een potentiële koper deze nergens meer kan inschrijven ... Nog bijkomend : de komende jaren kan je er van op aan dat benzine / diesel nog een factor 3-4 in prijs zullen stijgen.
Al verdwijnt de helft van de pompen dan nog zit er bijna overal eentje op loopafstand....
Factor 3-4? Oh ja? Gebaseerd op wat?
De gasprijs stijgt door dom inkoopbeleid en wat doet onze overheid... hup forfaitaire belasting teruggave omhoog.
Ik zie meer kans voor het terugkeren van wegenbelasting voor E-auto's. Die dingen rijden bij uitstek de wegen kapot dus ook niet meer dan terecht.
Maar dit is Nederland... alwaar kortzichtigheid samen met een houtkachel regeert.
Ik rij hier inderdaad regelmatig hele stukken 10km/h omdat ze die fietsers niet voorbij durven.
10kmh op je autoteller zeker? Want wie fietst er nou zo sloom... of bergop?
Ik rij hier inderdaad regelmatig hele stukken 10km/h omdat ze die fietsers niet voorbij durven.
10kmh op je autoteller zeker? Want wie fietst er nou zo sloom... of bergop?
Ik had het over duitse fietsers 😉
En vlak is het hier ook niet.
Niet helemaal eens forum...
Hoe minder pompen (zonder dat aantal ice wagens duidelijk mindert) hoe langer aanschuiven, hoe minder mensen een ice nemen, hoe minder pompen opnieuw... Dat is punt 1. Punt 2 is dat milieuvergunningen voor pomphouders NIET zullen verlengd worden voor fossiele brandstofpompen (betrouwbare bron) behoudens 1 of 2 pompen mits meerderheid op het terrein laadpalen worden.
Factor 3-4 prijsstijgingen : Overheden halen groot deel van inkomsten uit fossiele brandstoffen voor wagens... Echter willen ze allemaal electrische wagens en daarom worden deze (momenteel) nauwelijk belast. Om dit in de eerste jaren op te vangen (natuurlijk gaan die uiteindelijk ook belast worden) zullen de taxen voor de overheid op brandstoffen nog veel hoger worden (ontmoedigend werken).
De gasprijs in europa heeft niet alleen met dom inkoopbeleid te maken maar voornamelijk met een aantal landen die gedurende jaren niet meer in kernenergie geinvesteerd hebben en nu met de electrische transitie in paniek schieten en gascentrales willen openen om dit probleem in eerste instantie op te vangen... Gevolg : de gasprijs schiet enorm de hoogte in... Gelukkig zijn er ondertussen in europa voldoende stemmen aan het opgaan om terug nieuwe kerncentrales te bouwen (frankrijk, italie, zelfs duitsland) en zie : gasprijs stabiliseert (samen met poetin die belooft kraan verder open te draaien)
Tuurlijk komt er wegentaks voor e-auto's maar hier zal zo lang mogelijk mee gewacht worden en daarna wordt het rekeningrijden (per kilometer en volgens tijdseenheid (kalme momenten zullen goedkoper zijn)... Betreffende de baan kapot rijden veronderstel ik dat je bedoelt met hun iets hoger gewicht (wordt overroepen) -- mea culpa maar vrachtwagens rijden banen veel meer kapot.
Ik heb op 27 november een afspraak voor een proefritje in een Toyota Yaris Cross. Ik ben erg benieuwd en straks ook een proefritje met de nieuwe Toyota Aygo X als die uit is.
Mijn neef en mijn vrouw vinden de nieuwe Aygo X ook niets vooral de achterkant, de deuren zijn erg smaller en voorzijde wel genoeg ruimte
Hiermee ga ik proefrijden
Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Samsung Watch Ultra 47mm- S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB- Buds 3 Pro
@van der berg Ik vind hem niet mooi... Maar belangrijker : de electrische transitie gaat absoluut versnellen... Als je die wagen laat ons zeggen de komende 3 jaar ergens koopt veel succes er mee... Je gaat tussen dit en enkele jaren alleen maar moeilijker benzinepompen vinden. Tevens gaat je wagen tegen dat je hem wil verkopen om een nieuwe te kopen nog geen nougatbollen meer waard zijn omdat een potentiële koper deze nergens meer kan inschrijven ... Nog bijkomend : de komende jaren kan je er van op aan dat benzine / diesel nog een factor 3-4 in prijs zullen stijgen.
Al verdwijnt de helft van de pompen dan nog zit er bijna overal eentje op loopafstand....
Factor 3-4? Oh ja? Gebaseerd op wat?
De gasprijs stijgt door dom inkoopbeleid en wat doet onze overheid... hup forfaitaire belasting teruggave omhoog.
Ik zie meer kans voor het terugkeren van wegenbelasting voor E-auto's. Die dingen rijden bij uitstek de wegen kapot dus ook niet meer dan terecht.
Maar dit is Nederland... alwaar kortzichtigheid samen met een houtkachel regeert.
gebaseerd op ontmoedigingsbeleid ?
Zelfs al geven de oliestaten straks de olie gratis dan zal er zoveel belasting op komen dat het onbetaalbaar wordt.
Alleen of dit in 2025/2030 of 2035 zal zijn is de vraag.